SPORT DLA DZIECKA.

Nie od dzisiaj wiadomo ,że istnieje duży problem jeśli chodzi o aktywność fizyczną dzieci. Przyczyn tego stanu rzeczy jest bardzo wiele i są ogólnie znane . W tym artykule chce się skupić na tym jak to zmienić i jak zachęcić Nasze dzieci do aktywności.

1. Wzór.

To co dziecko widzi i obserwuje w najbliższym otoczeniu przyjmuje za godne wprowadzenia w swoje życie. Dlatego starajmy się dbać o własną i dziecka kondycję. Nie wystarczy ,że powiemy dziecku, że sport jest zdrowy musimy sami dawać dobry przykład.

2. Obserwacja dziecka.

Znajomość własnego dziecka pozwoli Nam odpowiednio dobrać dyscyplinę sportową w zależności od zainteresowań dziecka i jego predyspozycji. Jest to istotne , aby nie zniechęcić dziecka poprzez wysyłanie go na nie odpowiednie zajęcia, które podobają się Nam a nie koniecznie Naszemu dziecku.

3. Odpowiednie czas.

Jest to kolejna ważna kwestia gdyż wysyłanie dziecka w wieku 10-12 lat na zajęcia sportowe to już naprawdę późno .Ciężko zmienić nawyki zwłaszcza jeśli nie zawsze są dobre. Dlatego pomyślmy o zajęciach sportowych dla dzieci już od 3-4 roku życia, a nawet wcześniej.

4. Konsekwencja.

Nie pozwólmy dziecku rezygnować ,gdy przyjdzie pierwszy kryzys. Zapytajmy co jest prawdziwą przyczyną ,że nie chcę trenować : może to osoba prowadząca lub jakiś nie sympatyczny kolega lub inna przyczyna. Czasem też zdarzają się kryzysy po kilku miesiącach treningów czy latach. Jeśli dziecko przetrwa kryzys będzie też w przyszłości lepiej pokonywało trudności. Oczywiście jeśli mimo upływu czasu dziecko ciągle nie chce trenować należy pomyśleć o zmianie dyscypliny. Sami musimy też być konsekwentni w dostarczaniu dziecka na treningi i uczestnictwo w zawodach sportowych.

Powodzenia:)

CROSSFIT WIĘCEJ NIŻ FITNESS ?

Trenują go strażacy, policjanci i komandosi. Stosowała go amerykańska armia i jednostki specjalne. Teraz zyskuje popularność również w Polsce.
Crossfit to trening w niczym nie jest podobny do tradycyjnego wyciskania na siłowni. Tu nie ma elektroniki, luster do podziwiania swojej muskulatury, eleganckich strojów i czystego ręczniczka przewieszonego przez szyję. Crossfit to trening, który wyszedł z garażów.

Dla kogo ?

Każdy może go trenować i modyfikować w dowolny sposób i samemu. My jednak proponujemy skorzystanie z pomocy profesjonalistów, którzy układają dostosowane do indywidualnych możliwości i maksymalnie wydajne programy. Dodatkowo udzielają wskazówek dotyczących technik.

Zalety programu crossfit:

• Wzmacnia mięśnie i stawy a tym samym zabezpiecza przed kontuzjami
• Poprawia silę i wytrzymałość
• Poprawia sprawność ogólną
• Reguluje braki równowagi w mięśniach, powstały wskutek długotrwałego treningu jednej dyscypliny
• Poprawia gibkość, czyli zwiększa zakresu ruchu stawów

Kombinacja ćwiczeń crossfit to trening dla osób, które są znudzone rutyną codziennych ćwiczeń na siłowniach.

To nie tylko sport, to społeczność

Na całym świecie powstają grupy crossfitu, które mają charakter społeczności. Wspólne treningi, spotkania oraz światowe zawody w tej dyscyplinie sprzyjają nawiązywaniu więzi między członkami klubu.